"עומדים עלינו לכלותינו": מפת מדינות ערב

    שלמה ריזל No Comments on "עומדים עלינו לכלותינו": מפת מדינות ערב
    9:30
    01.05.24
    פנחס בן זיו No Comments on בלינקן להרצוג: "הסיבה היחידה שאין עסקה היא בגלל חמאס"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מדרום, מצפון, ממזרח וממערב עומדים עלינו אויבנו לכלותינו והקב"ה מצילנו מידם, פשוטו כמשמעו.

    נדמה כי אין מתאים יותר מתקופה הזו של השנה לעשות סדר ולבחון מעט יותר לעומק מי הם האויבים המסוכנים והישירים ביותר לעם היהודי היושב בארצו.

    האם כל המוסלמים ילחמו בנו? מה ההבדל בין מדינות ערב למדינות מוסלמיות, היכן איראן על מפת האיומים ומי באמת הכי מסוכן?

    אז ככה: בעולם קיימים כ-50 מדינות מוסלמיות וערביות. מדינות מוסלמיות הן מדינות שדתן הרשמית האיסלם, אך הן לא נמצאות בשטח ממזרח ומדרום לים התיכון ולאורך ים סוף. כך למשל אלבניה שבאירופה, אינדונזיה ששוכנת קרוב לאוסטרליה או צ'אד שבאפריקה. התושבים שלהן אולי עוינים אותנו בחלקם, אך חלקן מחזיקות בקשרים הדוקים וטובים עם ישראל, והן לעולם לא תתערבנה ואף לא התערבו בעבר במלחמות בין ישראל לאויביה.

    מתוך עשרות מדינות אלו, קיימות 21 מדינות ערב, ש-11 מהן נמצאות בשטח אסיה (תימן, ערב הסעודית, עומאן, קטר, בחריין, כווית, עיראק, לבנון, סוריה, ירדן, איחוד האמירויות הערביות (איחוד של לא פחות מ-8 נסיכויות נפט קטנות) ו-10 בשטח צפון אפריקה (מצרים, לוב, סודאן, מרוקו, אלג'יריה, תוניס, סומליה, מאוריטניה, ג'יבוטי, קומורו). מדינות אלו נקראות כאמור "מדינות ערב" כיוון ששורשיהן מגיעים מהאומה הערבית שנתייסדה בחצי האי ערב (ממזרח לים סוף, היכן שממוקמות סעודיה, תימן והמפרציות) והתפשטה מאוחר יותר גם לצפון אפריקה ולסהר הפורה.

    המאפיין אותן כיום כמדינות ערביות, נוגע הן ברוב מוחלט של תושבים בני דת האסלם והן היותה של השפה הערבית השפה הרשמית בקריאה ובכתיבה (בניגוד למדינות המוסלמיות). המדינות הללו מצד היותן קרובות אלינו גיאוגרפית מהוות סיכון גדול יותר, אבל למעט מצרים, ירדן, לבנון ועיראק, רובן מעולם לא התערבו במלחמות שנערכו נגד ישראל, ולפי הנראה גם לא יעשו זאת. אדרבה, "לפי דיווחים זרים" ערב הסעודית, מצרים, ירדן ומדינות נוספות במפרץ מקיימות קשרים רציפים עם ישראל ונעזרות בה רבות. מהבחינה הזו, כל הדיבורים על בידוד מדיני בהקשר שלהם (גם בהקשרים של מדינות נוספות, אך זה נושא בפני עצמו), הם פייק ניוז. מעולם לא היה מצבה של ישראל טוב יותר בזירה הערבית.

    מתוך אלו מצרים, ירדן, לבנון ועיראק נמצאות בפוטניצאל למלחמה עתידית עם ישראל, בעתיד הרחוק או הרחוק מאוד (בפרט מצרים, שמתחמשת מאוד לאחרונה ומתאמנת עדיין למלחמה נגד ישראל).

    היחידים, אם כן, שנמצאים בסיכוי לעימות ישיר עם ישראל היא איראן המוסלמית (ולא הערבית) ושתי תנועות הטרור חיזבאללה וחמאס.

    איראן היא מדינה חזקה שהתחמשה היטב כשהיא מתאימה חלקים נרחבים מהתחמשותה לצורך השמדת ישראל, היה לא תהיה, אך הסיכוי לעימות ישיר איתה יגיע רק במקרה של תקיפה ישראלית (או אמריקאית – והפרחים לטראמפ) על מתקני הגרעין שלה. הסיכוי למלחמה ישירה בין ישראל לבינה רחוק יחסית בשל העובדה שאין גבול ישיר בין המדינות.

    יחד עם זאת איראן כמו איראן, אינה טומנת את ידה בצלחת ובמקום זאת שולחת כוחות פרוקסי שלה, כמו חיזבאללה למשל, שיעשה את העבודה מולנו. בגדול, ישנו סיכון גבוה למלחמה בין ישראל לבין איראן, אבל סביר להניח שמלחמה זו תהיה כשמהעבר השני נמצאים שחקני משנה של מדינת הטרור הזו.

    חיזבאללה הוא האויב הגדול ביותר והמסוכן ביותר. חיזבאללה מסוכן בעיקר בשל החימוש הרב שיש לו, כאשר הכוח הטילאי (מספר הטילים שיש ברשותו) עולה על כוחן של רוב מוחלט ממדינות העולם. חיזבאללה הוא ללא ספק צבא מסוכן וחזק והעובדה שלרשותו עומדים כוחות גרילה, רק מחריפה את הבעיה. חיזבאללה (בתעתיק ערבי حزب الله [מפלגת הא-ל]) הוקמה על ידי איראן ב-1982, ובאופן רשמי רק ב-1984 כשלוחה קדמית של איראן שנועדה להשליט את האיסלם השיעי בלבנון ולהילחם בישראל. ארגון הטרור, שלא לומר צבא הטרור, מחזיק ברשותו 40,000 לוחמים סדירים, ועוד כ-20,000 אנשי מילואים.



    0 תגובות